10 نکته برتر در طراحی استخر در فضاهای باز که باید توجه نمود

10 نکته برتر در طراحی استخر در فضاهای باز که باید توجه نمود

برای اینکه بتوانید یک استخر خوب در فضای باز طراحی کنید ما در این مطلب 10 نکته برتر در طراحی استخر در فضاهای بار که باید توجه نمود را عنوان می کنیم

در ابتدا شما باید مشخص کنید که می خواهید با استخر خود چه کار کنید.آیا استخر شما یک نقطه کانونی برای استراحت ، تفریح خانوادگی ، سرگرمی است ؟ 

هنگامی که تصمیم گرفتید چگونه از استخر خود استفاده کنید ، دید خود را گسترش داده و گزینه های دیگری مانند آبگرم ، آشپزخانه های فضای باز و سایه ها (جهت استراحت در فضایی دلچسب) را در آن بگنجانید.

شاید در همان ابتدا شما نخواهید این فضا ها را ایجاد کنید اما بهتر است در طراحی خود آن ها را لحاظ کنید تا شاید بعدا برای اجرای آنها اقدام کنید.

با خواص منحصر به فرد حیاط یا فضای خود به علاوه هرگونه آئین نامه محلی یا محدودیت هایی که می تواند بر برنامه های شما تأثیر بگذارد ، آشنا شوید.شما می خواهید این فاکتورها را در طراحی اصلی خود حساب کنید تا بعداً هیچ چیز مشکلی پیش نیاید.

با تنظیم بودجه و ترسیم برخی از طرح های ممکن،انتخاب های خود را ساده کنید.

در مورد نوع متریال استخر(به عنوان مثال بتن ، استیل ، فایبرگلاس) و همچنین متریال برای کف سازی،راهروها و سایر سطوح اطراف اطلاعات کسب کنید.رعایت حریم خصوصی و محوطه سازی نیز بر برنامه های شما تأثیر می گذارد.



برای کمک به طراحی بهتر استخر ، در اینجا ده نکته برتر برای طراحی یک استخر دیدنی آورده شده است :

1-هدف

اولین قدم شما این است که نحوه استفاده از استخر خود را مشخص کنید.

آیا در درجه اول به دنبال تفریحات خانوادگی هستید؟ورزش؟آرامش؟آیا شما از مشتریان و همکاران خود پذیرایی خواهید کرد؟ آیا یک پاسیوی بزرگ خاموش یا فضای بازی فعال می خواهید؟چقدر سایه و قرار گرفتن در معرض آفتاب می خواهید؟آیا لازم است ویژگی های دسترسی مانند رمپ ها را داشته باشید؟

شکل استخر را در نظر بگیرید: فرم خطی ، منحنی ، زاویه ای یا آزاد.

مناظر استخر خود را هم از نمای بیرونی و هم از فضای داخلی خانه در نظر بگیرید.به این فکر کنید که چگونه می توانید استخر خود را با پس زمینه طبیعی خانه خود ترکیب کنید.

مدتی را به این کار اختصاص دهید.اینکه بفهمید چگونه می خواهید از استخر خود استفاده کنید یکی از بزرگترین عوامل در تعیین طرح استخر است که برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت.

2-ویژگی های آینده

وقتی دانستید که چگونه می خواهید از استخر خود استفاده کنید،این دیدگاه را گسترش دهید تا ویژگی های آینده را که می خواهید اضافه کنید در آن بگنجانید.حتی اگر بلافاصله این گزینه ها را نصب نکنید،احتیاط است که در طراحی نهایی خود جا برای آنها بگذارید.

 آبگرم،ویژگی های آب و سازه های باغ همه امکانات حیاط خانه شما را افزایش می دهد.همچنین ممکن است بخواهید فضایی را برای یک منطقه بازی یا آشپزخانه در فضای باز بگذارید و برای باغ،ورزش و ویژگی های خاص چشم انداز برنامه ریزی کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند فصل استخر خود را با استفاده از یک منبع حرارتی مانند شومینه،شعله پاسیو یا بخاری افزایش دهند. آلاچیق ها و بارانی ها همگی موارد خوبی برای استخر هستند.

این گزینه ها می توانند زیبایی و پتانسیل تفریحی کل دارایی شما را افزایش دهند.برنامه ریزی زودهنگام برای آنها به شما اطمینان می دهد که طراحی استخر شما می تواند آنها را در خود جای دهد.

3-محدودیت های املاک و آئین نامه

هنگامی که هر آنچه را برای حیاط خود می خواهید تعیین کنید،وقت آن است که عواملی را که ممکن است بینایی را تعدیل کنند در نظر بگیرید.

آیین نامه ها،عقب نشینی ها و کدهای محلی خود و همچنین مجاورت با مناطق حساس طبیعی را بررسی کنید.

با الگوهای نور خورشید و تخلیه آب در حیاط خود آشنا شوید.برای تخلیه،هدف حفظ جریان مثبت و گریدهای موجود در امتداد خطوط خاص است.با این کار از جمع شدن و روان آب مستقیم به مناطق آبگیر موجود جلوگیری می شود.

هر سایت شغلی چالش ها و فرصت های منحصر به فردی را ارائه می دهد.ممکن است یک حیاط شیب دار با محدودیت در دیوارهای نگهدارنده یا یک زمین دره با عقب نشینی های مشخص داشته باشید.یا ممکن است بخواهید درختان،باغ ها یا پرچین های موجود را حفظ کنید.برخی از سایت ها به مناطق حفاظت شده،مناطق سیلاب یا فضای سبز تعیین شده ملحق می شوند،که همه این موارد نیاز به برنامه ریزی خاصی دارند. در اینجا جایی است که می توانید به مهارت های طراح حرفه ای خود اعتماد کنید.آنچه در ابتدا به عنوان هزینه ارائه می شود،گاهی می تواند به دارایی تبدیل شود.به عنوان مثال،یک کلبه موجود ممکن است به یک ساختار سایه ای زیبا تبدیل شود.

4-عملی

پس از رفع محدودیت های رسمی،موارد کاربردی را در نظر بگیرید.

جابجایی بین خانه و استخر چقدر آسان است؟ آیا یک منطقه خدمات مناسب برای پذیرایی وجود دارد؟ تجهیزات استخر و مواد شیمیایی در کجا ذخیره می شود؟ آیا مکان مناسبی برای ذخیره لوازم استخر وجود دارد؟

 با در نظر گرفتن مسائل عملی زود هنگام،می توانید اطمینان حاصل کنید که در طراحی استخر به آنها پرداخته شده است.

5-بودجه خود را تعیین کنید

در اوایل مراحل برنامه ریزی استخر،بودجه ای تنظیم کنید.اگر دید واضحی از خواسته های خود داشته باشید و محدودیت هایی را که ممکن است اعمال شود درک کنید،آماده واقعی سازی آن هستید.شرکت چشم آذر که تجربه زیادی در این امر دارد میتواند به شما در برآورد بودجه کمک فراوانی نماید.

بودجه به شما و طراح استخر کمک می کند تا محدوده پروژه را درک کنید و نقش مهمی در طراحی و انتخاب مواد دارد.

6-طرح اولیه (اتود)

طراحی یک طرح ابتدایی از حیاط خود نه تنها ایده های شما را روی کاغذ نمایش می دهد،بلکه تصویری جامع ارائه می دهد که می تواند شما را از تغییرات احتمالی مورد نیاز آگاه کند و به شما الهام می دهد تا ویژگی های اضافی را که میخواهید به طرح خود بیافزایید.این قسمت جالب است،بنابراین ” نگران خلق یک شاهکار”نباشید.

طرح اولیه به شما کمک می کند تا ضمن داشتن دید بهتر نسبت به طرح استخر خود بتوانید تا حدود زیادی هزینه های طراحی و ساخت را تخمین بزنید.

7-سازه استخر

یکی از بزرگترین تصمیماتی که در مورد استخر خود خواهید گرفت این است که از چه سازه و در عین حال از چه متریالی برای ساخت استفاده کنید.البته در این مورد باید به نکات زیادی از قبیل شرایط آب و هوایی،نوع خاک منطقه و … باید توجه داشت که بهتر است در این باب از متخصصان این امر کمک بگیرید.انتخاب های شما  می تواند بتن،استیل و یا فایبرگلاس باشد.

8-متریال

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دستیابی و استخراج متریالهای گوناگون،شما انتخاب های بی شماری برای طرح خود از جمله برای کف سازی،راهروها و سایر سطوح اطراف خواهید داشت. 

طیف گسترده ای از انتخاب شامل بتن،سنگ،آجر،کاشی و سرامیک،کاشی معرق،انواع چوب،شیشه معتدل است.

ممکن است متریالی را انتخاب نمایید که به نوعی مکمل خخانه شما باشد تا پدید آورنده یک هارمونی گردد.یا شاید با انتخاب سبک های مخالف به سراغ یک کنتراست بروید تا ظاهری متفاوت ایجاد کنید.طراحی شما می تواند از هر فضایی که می خواهید الگوبرداری کند:

یک خانه عقب نشینی کلبه ای روستایی،یک باغ ذن ژاپنی،یک استراحتگاه شیک یا یک ویلای کلاسیک مدیترانه ای.

9-حریم خصوصی

حریم خصوصی ، چه بصری و چه شنیداری،برای اکثر مردم یک نگرانی مهم است و باید در طراحی شما استفاده شود.

موقعیت استراتژیک استخر و سازه های باغ،محوطه سازی خلاقانه و دیوارهای جذاب،نرده ها و دیوارهای مخصوص می تواند حریم خصوصی استثنایی را برای شما و همسایگان فراهم کند.

10-محوطه سازی

ویژگی های چشم انداز موجود می تواند بر شکل،اندازه و موقعیت استخر شما تأثیر بگذارد.به خاطر داشته باشید که درختان و بوته های جوان رشد می کنند و الگوی سایه و میزان ریزش برگها به استخر شما را تغییر می دهند.

محوطه سازی یک روش عالی برای دستیابی به حریم خصوصی است و همچنین می تواند برای نرم کردن جلوه های طبیعی،افزودن شارپ بودن و ایجاد فضای خاص مورد استفاده قرار گیرد.در صورت امکان،سعی کنید ویژگی های منظره موجود را در طراحی خود بگنجانید.

به یاد داشته باشید که در طراحی کلی خود فضایی برای افزودن گزینه های جدید چشم انداز،از جمله فضاهای چند سطحی،بگذارید. 

محوطه سازی خلاقانه یکی از بهترین ابزارهای زیبایی است که می توانید برای تکمیل طراحی استخر خود استفاده کنید.

پیشنهاد می شود مطلب زیر را نیز مطالعه کنید

preloader
لطفا صبرکنید...